Wednesday, August 3, 2011

Dongeng Rakyat 66


SEORANG LELAKI telah melanggar sebatang tiang lampu di tepi jalan sehingga bengkuk. Sebentar kemudian Polis pun sampai dan dia muladisoal siasat.

Polis : Kenapa awak langgar tiang?

Lelaki : Saya tidak sengaja

Polis : Awak tak nampak ke tiang yang sebegini besar dan tinggi?

Lelaki : Saya nampak dengan jelas

Polis : Sila keluar dari kereta ( Lelaki itu keluar ) Tenguk IC dan Lesen memandu awak ( Lelaki itu mengeluarkan IC dan lesen )

Lelaki : Sah?

Polis : Sah! Tetapi kenapa langgar tiang itu? Awak mabuk?

Lelaki : Sumpah! Saya tidak mabuk. Saya tidak pernah ambil alkohol dan saya normal.

Polis : Habis tu kenapa awak langgar tiang tu?

Lelaki : Tadi, saya nampak tiang itu bergerak-gerak ke kiri dan kanan! Saya cuba elak..pastu hilangkawalan dan langgar!

Polis : Kita cerita kat balai OK?


|Faizzoth van der MoFa

No comments: